Pisząc maila musimy pamiętać o tym, że słowo „witam” jest niewłaściwym powitaniem. W jaki sposób poprawnie rozpocząć oficjalną wiadomość?
Wykładowcy akademiccy doskonale wiedzą, że duża część społeczeństwa, a w tym studentów cały czas nie zdaje sobie sprawy z tego, że w korespondencji mailowej nie używamy słowa „witam”. Wiedział o tym także sekretarz Wisławy Szymborskiej, który na maile rozpoczęte tym słowem, zwyczajnie nie odpowiadał. Profesor Marcjanik także wypowiedział się na ten temat. Według niego formy „witam” używamy w momencie powitania kogoś w swoim domu lub do powitania odbiorców programu telewizyjnego lub radiowego. Dlatego że, zwrot ten daje znak o tym, że dwie osoby prowadzące konwersację znajdują się na nierównorzędnych pozycjach. Maile służbowe warto zatem rozpocząć od zwrotu grzecznościowego, np. Szanowna Pani, Panie Redaktorze, Szanowny Panie Profesorze. Jeśli znamy osobę, z którą rozpoczynamy rozmowę, możemy napisać: Panie Łukaszu.